یادداشت/

ماه رجب| فضیلت ماه رجب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه چهارباغ در یادداشتی آورده است: ماه رجب, آغاز پرفضیلت ترین سه ماه سال است (رجب, شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایى در میان دیگر ماه هاى سال برخوردارند. 
کد خبر: ۹۴۸۶۶۷۰
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام اکرادلو، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه چهارباغ در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

ماه رجب, آغاز پرفضیلت ترین سه ماه سال است (رجب, شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایى در میان دیگر ماه هاى سال برخوردارند. 

خداوند در حدیث قدسی می فرماید:" ماه رجب را ریسمانی میان خود و بنده ام قرار داده ام، هرکس به آن چنگ زند ، به وصال من رسد." (اقبال الاعمال ج۳صفحه ۱۷۴)

رسول اکرم ـ صلى الله علیه و آله ـ در فضیلت این ماه چنین مى فرماید:" اى مردم بدانید که ماه رجب ماه ((اصم)) خداوند است و همانا ماهى است بس عظیم و بزرگ و علت نام گذارى این ماه به ((اصم)) این است که هیچ ماهى از ماه هاى سال از نظر فضیلت و حرمت نزد خداى تبارک و تعالى, به آن نمى رسد. ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من اند و ماه رمضان ماه امتم. هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و براى رضاى خدا روزه بدارد, به نعمت رضوان بزرگ الهى نایل آید, و روزه اش در آن روز خشم خداوند را فرو مى نشاند."

بنابراین در روایات ماه رجب ماه خداوند شمرده شده، ماه پر خیر و برکتی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای کسی که خودسازی کرده باشد صادر و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هر کسی باز می‌شود.

و آن چه بیش تر بر عظمت و احترام این ماه افزوده است, مناسبت هاى آن است که در رإس آن ها عید بزرگ مبعث رسول اکرم ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ (27 رجب) و عید میلاد امیرالمومنین مولاى متقین على بن ابى طالب علیه افضل الصلاه والسلام (13 رجب) مى باشد.

روایات در فضیلت روزه ماه رجب بسیار است که علاقه مندان می توانند برای کسب فیض بیشتر به کتاب شریف «مفاتیح الجنان» شیخ عباس قمی(ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار